fredag 1 augusti 2014

Inga fler Sony T3

Jag läser hos Good Ereader att inga fler Sony T3 kommer att produceras. Det betyder att endast de som finns kvar ute hos återförsäljare kommer att säljas till de tar slut.

Bild via Notebookcheck.

Om du går i valet och kvalet huruvida du ska skaffa en T3, så kan det vara dags att bestämma sig. Eller möjligen invänta och se när Sony tänker komma med en T4* och vad den då har för intressanta funktioner. (Läs mer om T4 och andra nya läsplattor i detta inlägg från Good Ereader.)

Läsplattor från Sony är bra plattor. Jag var väldigt nöjd med min T1, vilket var den andra plattan jag hade och den använde jag länge. Allra mest nöjd är jag onekligen med min Kobo Aura HD, som är "kungen" av läsplattor, men plattorna från Sony är mycket prisvärda.

Läs mer om Sony T3 på Sonys egen hemsida. Här finner du alla inlägg, i vilka jag skriver något om Sonys läsplattor.

* Vissa källor hävdar att det inte kommer någon Sony T4 alls. Läs till exempel blogginlägget om detta hos The Ebook Reader.

8 kommentarer:

1. Jag ska testa läsplatta för första gången i mitt liv inom en snar framtid i och med att jag klickade hem en adlibris letto igår till pangpris! Jag hoppas jag ska ha lite nytta av den (även om det känns som en alldeles för stor vetenskap det här med läspkattor). ;p ^^

SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att höra! Välkommen till ebokvärlden! :-) Hör av dig om du har frågor, tycker jag.

Radera
  2. Oj då. Jag som är lite sugen på en Sony. Tycker den röda ser otroligt läcker ut på bilden!

SvaraRadera
    Svar
    1. Den röda är verkligen otroligt läcker! Min T1 är röd. Och läcker! :-)

Radera
  3. Wow, hur kommer det sig att du haft så många? Har de inte så lång livslängd? Kan vara bra att veta hur lång en normal livslängd på en sådan är. Jag har en Sony, det är möjligt att det är T3 för den ser ut som på bilden.

SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, de har lång livslängd. Du behöver inte vara orolig. Jag är bara så läsplattenördig och blir nyfiken när det kommer något nytt. ;-) Min första, en röd Cybook Opus lever i högsta välmåga fortfarande och är utlånad till en annan bokslukare. :-)

Radera
  4. Då Sony har stängt sina eReader stores (vilket annonserandes i samband med en omstrukturering där man gjorde sig av med en del andra affärsområden som datorer, tv-apparater och så vidare) så ska man nog inte hoppas för mycket på en ny läsplatta från Sony utan passa på att köpa medan de finns om man vill ha en.

SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du alldeles rätt i. Jag funderade i de banorna då jag skrev inlägget, men tyckte fortfarande att det fanns vissa hintar om att en T4:a kunde komma. Men som det ser ut nu så är det bara att passa på medan tid är, om man vill ha en Sony. Tack för din synpunkt! :-)

Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...