söndag 14 maj 2017

Tillskärarakademins utställning

När jag var ute på stan sprang jag på en fin utställning, som Tillskärarakademin Malmö står bakom.


Utställningen fångade både mina och andras ögon. Fotograf: Bokskorpionen.

Det fanns flera fina och spännande klänningar i utställningen. De var gjorda av annorlunda material, som till exempel papper, plast, snören och pasta. Det var särskilt en av dessa klänningar som drog mina ögon till sig ...


Fotograf: Bokskorpionen.

... nej, nej, inte den tjusiga långklänningen till höger, även om den är mycket fin.


Klänning av ordbok och snöre. Fotograf: Bokskorpionen.

Jag fastnade för den här lilla söta skapelsen, som är tillverkad av en ordbok och snören. Agnes och Ella har designat och skapat denna kreation, står det på informationsskylten intill. Tänk, en sådan fin klänning man kan göra av en gammal pappersbok!

Vill du också titta på de fina klänningarna? De finns på Caroli City i Malmö. Hur länge till vet jag inte, så passa på!




PS Du vet väl att du kan läsa fler inlägg om vad man kan göra med gamla pappersböcker. Du finner dem under rubriken Pappersböcker. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...