lördag 22 april 2017

Damma av pappersböcker

Råkar det vara så att du äger hyllmeter efter hyllmeter med pappersböcker? Då ska du kika närmare på det här inlägget, för jag ska visa dig en fantastisk maskin, som du kan behöva i ditt hem.


Pulvisina – en pappersbokstädmaskin från Italien. Bild via Oracle.

Den här maskinen – en pappersbokstädmaskin – är svaret på alla pappersbokälskares önskan om att kunna damma av sin pappersböcker på ett effektivt sätt. Titta på filmen här, för att se hur den fungerar.




Den här maskinen tycks ha många fördelar; man kan koppla in flera olika sorters dammsugare, den är höj- och sänkbar och den verkar vara lätt att hantera. Nackdelen kan vara att den ser lite stor och klumpig ut. Man får säkert bygga ett specialstädskåp för att kunna förvara en sådan mackapär.

Företaget, som tillverkar denna maskin, heter Oracle och de har ytterligare några modeller i sitt sortiment. Blir du nyfiken, kan du finna mer information på deras hemsida.

Själv tycker jag att jag är lyckligt lottad! Jag slipper nämligen att skaffa en maskin som denna, eftersom eböcker inte behöver dammas av. ;-)




PS Jag fick ögonen på denna fina pappersbokstädmaskin genom Ebook Friendly. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...