tisdag 7 mars 2017

Reafynd

Jag har botaniserat bland hyllorna på bokrean. Det var en angenäm upplevelse på många sätt. Hyllorna var nämligen riktigt välfyllda med fynd. Dessutom var jag alldeles ensam och slapp trängsel. Jag hade också en kopp kaffe i handen och var klädd i min mysigaste pyjamas ...




... nu tänker du nog att den där Bokskorpionen måste vara spritt språngande galen! Men precis så bra kan man ha det när man går på ebokrea. :-)

Utan att behöva tänka på vare sig öppettider, min egen klädsel eller att lämna kaffekoppen utanför, slank jag in på ebokrean på Adlibris häromnatten. Där var det svårt att bärga sig inför de fina fynd man kunde göra. Se bara här:

Jul med Bob 29 kr

Hjärnstark 29 kr






Katten Bob och hans husse James Bowen har jag läst om tidigare, så jag ser fram emot att läsa även den tredje boken. Att läsa om djur som blivit bästa vänner tror jag också kan vara mysigt. En piga bland pigor handlar om den första kvinnliga "wallraffande" journalisten, som ville avslöja hur pigorna i Sverige hade det år 1914. Det tror jag blir intressant att läsa om. Parfymsamlaren verkar vara spännande och fylld av hemligheter. Feelgood-romanen Vägen till Sugar Maple Inn lockar med söta dofter från äpplepajer och andra bakverk. Sist men inte minst kan det vara intressant att lära sig mer om vilken fysisk träning som gynnar hjärnan. Jag är väldigt nöjd med mina fina reafynd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...