fredag 9 maj 2014

Torsten "T-Rex" Rexelius ...

… armbågade sig in i Lars Forsbergs tillvaro och om det kan man läsa i en rolig och intressant text på Lars hemsida. Den tycker jag att du ska läsa, särskilt om du är intresserad av Rör inte mitt mord! - boken om den odräglige kommissarien Torsten.


Lars Forsberg, pressbild av Katja Kircher.

Efter att ha läst boken upptäckte jag att Lars försörjt sig genom många olika yrken i sitt liv. Ett av dem är att vara polis. Verkligen kul att en polis skriver en deckare! Vet inte om jag träffat på det tidigare. Oftast tycker jag att det är människor med annan yrkesbakgrund, som försöker skildra (med varierat resultat) polisarbetet och polisyrket vid mordutredningar i deckare. Man kan förvisso göra gedigen research, men den som själv varit med om saker och ting brukar oftast vara bäst på att skildra just dessa.

På Lars hemsida finner du möjligheten att provläsa Rör inte mitt mord! om du är nyfiken på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...